FAQ

Veelgestelde vragen | FAQ
Hieronder vind je een overzicht van de veelgestelde vragen (en natuurlijk de antwoorden!).
Heb je een andere vraag? Praat met ons in de livechat of stuur een e-mail via info@nacoshop.nl. We helpen je graag verder!

Wanneer krijg ik mijn bestelling?/Wat zijn de levertijden?
Als het artikel dat je hebt besteld op voorraad is, kun je deze na betaling binnen 3 tot 5 werkdagen thuis verwachten. Heb je 5 werkdagen na betaling je poststuk niet ontvangen, neem dan contact met ons op via info@nacoshop.nl. Heb je een backorderartikel besteld, dan kan de levertijd oplopen tot maximaal 8 weken. Veel van onze producten worden met de hand gemaakt en dat kost tijd (die we er met liefde in stoppen!). Je herkent een backorderartikel aan de tekst ‘Verkrijgbaar als backorder’ bij het betreffende product.

Zijn er nog andere maten/kleuren beschikbaar? Kan ik een maat/kleur die er niet meer is bijbestellen?
Alle maten/kleuren die we beschikbaar hebben staan online. Het is helaas niet altijd mogelijk om bij te bestellen. Sommige artikelen kunnen wel via een zogenaamde backorder worden besteld. Zodra het betreffende artikel bij ons is binnengekomen, laten we dit weten en kunnen wij het versturen. De meeste artikelen worden gedurende het seizoen aangevuld, dus houd zeker de webshop in de gaten!

Mijn betaling lukt niet! Wat moet ik doen?
Sluit je browser af en verwijder je browsergeschiedenis. Probeer het vervolgens nog eens. Lukt het alsnog niet? Neem dan contact met ons op via info@nacoshop.nl.

Waarom is mijn bestelling niet leverbaar, terwijl ik al heb afgerekend?
De voorraad in de winkel is precies gelijk met de online voorraad. Het komt hierdoor sporadisch voor dat wij precies op het moment dat jij aan het shoppen bent iets uit jouw winkelmandje verkopen aan een van onze dealers. Wij nemen dan direct contact met je op om te kijken of er een alternatief beschikbaar is of dat wij je bestelling nog kunnen naleveren.

Waarom wijkt de maat/kleur/textuur van mijn gehaakte/geweven kleed(je)/loper af?
Elk kleed is uniek. De kleden worden gemaakt van restmaterialen (katoenen snijresten). Het materiaal is dan ook elke keer qua textuur ietsje anders, afhankelijk van wat er aan restmateriaal gebruikt kan worden. Om het patroon strak en elegant te houden worden kleden die wat lichter zijn over het algemeen iets korter (fijner) en de kleden die uit wat zwaarder materiaal bestaan iets langer (groffer). Afwijkingen van 10 tot 15 centimeter komen (in beide lengterichtingen) regelmatig voor. Wil je een kleed met meer precieze afmetingen? Wij kunnen in dat geval het patroon iets aanpassen. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.

Waarom moet ik geregistreerd zijn om een bestelling te doen?
Nacoshop wil graag de beste service bieden. Dit kan alleen als wij contactgegevens hebben om je te kunnen bereiken bij eventuele vragen en/of. Wij nemen dus alleen contact met je op als dit echt noodzakelijk is.

Waarom heb ik na mijn bestelling geen bevestiging ontvangen?

Wij sturen altijd direct een bevestiging van je bestelling naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Als je zeker weet dat je geen typfoutje hebt gemaakt in je e-mailadres, maar je hebt geen bevestiging binnen, controleer dan je spambox. Met name bij Hotmail, Gmail en andere gratis e-mailaccounts komt de e-mail daar binnen.

Mag ik een product retour sturen?
Ja, binnen 14 dagen mag je onbeschadigde en ongebruikte product(en) deugdelijk verpakt op eigen kosten retour sturen. Je krijgt van ons het aankoopbedrag terug (zie ook herroepingsrecht).

Retouren kunnen worden verzonden naar:
NACOTRADE
t.a.v. retouren
Nieuwpoortkade 2A
Room 219 (D094)
1055 RX, Amsterdam
The Netherlands

Let op! Kreeg je de verzendkosten cadeau bij je bestelling boven de 75 euro, maar brengt je retourzending de uiteindelijke bestelling onder dit bedrag? In dat geval verrekenen we eerst de verzendkosten met je aankoopbedrag van het retour gestuurde product.

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

Wij rekenen € 4,50 aan verzendkosten. Bij bestellingen binnen Nederland boven de € 75,- betalen wij voor jou de verzendkosten.

Wat zijn de verzendkosten buiten Nederland?
De leverkosten per pakket verschillen per land en per gewicht en zijn direct zichtbaar bij de landenkeuze. Neem gerust contact met ons op indien je hierover vragen hebt. Hieronder vind je een overzicht van alle verzendkosten buiten Nederland.

vast tarief – Internationaal
Landen: België, Duitsland en Luxemburg
Vast tarief (incl.btw): €10,- (per bestelling)

per gewicht – Internationaal
landen: overige
Het tarief is gebaseerd op het gewicht van het pakket, volgens het tarievenboekje van PostNL.

Tip: De kostencalculator in je winkelmandje is een handig middel om te kijken hoeveel je uiteindelijk betaalt voor je bestelling.

Let op: verzend- en eventuele kosten die gepaard zijn gegaan met een betaalmiddel bij de heenzending worden niet gecrediteerd bij retourzendingen.

Welke betaalmethoden zijn er?
Je kunt bij ons betalen via iDeal, PayPal, BanContact/MisterCash, Giropay, SOFORT banking en Overmaken via een bankoverschrijving. Let op, want bij sommige betalingsmogelijkheden worden de kosten doorberekend. Dit geldt niet voor: IDEAL, SOFORT en Overmaken via bankoverschrijving. Wij adviseren extra kosten te vermijden door te betalen via deze laatst genoemde methoden. De eventuele extra kosten die gepaard zijn gegaan met een gekozen betaalmethode worden niet gecrediteerd bij (deel)retourzendingen.